Новини
rss


 

10.04.2015

ФРЕНСКИТЕ ПОЩИ ЗАПОЧВАТ ТЕСТ НА КАМИОН MAXITY, ОБОРУДВАН С ВОДОРОДЕН ДВИГАТЕЛ

Френската пощенска служба и Renault Trucks се ангажират с опазването на околната среда

Renault Trucks и френската пощенска служба започнаха изпълнението на съвместната стратегия за устойчиво развитие и ще пуснат първия в Европа експериментален електрически тежкотоварен автомобил с разширена автономия, оборудван с водороден двигател. 4,5-тонният Renault Maxity Electric ще може автономно да изминава до 200 километра и ще бъде тестван при реални условия на работа в продължение на една година в Дол (Жура, Франция).

Renault Trucks в партньорство с френската пощенска служба, за първи път в Европа, прави опити с тежкотоварния автомобил Renault Maxity Electric, оборудван с двигател с водородни клетки, разработени от Symbio FCell, с които автономността на автомобила ще се увеличи двойно. Този тест с продължителност една година ще даде възможност на Renault Trucks да проучи всички възможности за използването на водородната технология при реални условия  на работа. „Превозното средство не генерира шум и освобождава единствено водна пара. Пробегът без зареждане от 200 км го прави идеален избор за дистрибуция на дневни доставки в градските и крайградски маршрути“, обяснява Карин Фориан, директор стратегии за енергийна ефективност в Renault Trucks. „Целта ни в този проект е да подкрепим европейските градове в желанието им да ограничат замърсяването на въздуха и да намалят нивото на шум чрез тестването на иновативни превозни средства. Те работят с нулеви емисии на въглероден диоксид и в близко бъдеще трябва да станат икономически изгодни за използване от нашите клиенти.“

За Френските пощи La Poste, които в момента са собственик на най-големия в света автопарк от електрически превозни средства, този експеримент е част от проектите, чиято цел е да се увеличи пробега на автопарка на компанията. Вече почти една година в областта Франш Конте, Франция, френската пощенска служба тества в реални условия екологично чисти превозни средства, задвижвани с водород, за събиране и разпространение на писма и колети. „Днес водородът се очертава като едно ефективно решение за разширяване на възможностите на гамата и автономията на електрическите превозни средства. По-общо казано, развитието на съхранението на енергия с водород също се явява съществен елемент от енергийния преход“, заяви Фредерик Дьолавал, технически директор на клон куриерски и колетни услуги.

Renault Trucks конфигурира своя 4,5-тонен електромобил Maxity Electric с възможност за поставяне на горивни клетки, разработени и монтирани в превозното средство в партньорство с компанията Symbio FCELL. По този начин към средната автономия от около 100 км на  Maxity Electric се добавя допълнителна автономия от 100 км благодарение на получената енергия от горивната клетка. „По време на движение електрическият двигател се захранва от два допълнителни източника на енергия; горивната клетка може да осигури максимална мощност 20 kW, а след достигане на тази стойност батериите осигуряват необходимата допълнителна мощност. При спряно превозно средство горивната клетка може да зарежда батерията, ако е необходимо.“, уточни Кристоф Вакие, ръководител на проекта. Що се отнася до топлината, отделена от клетката, тя се използва повторно за отопление на кабината, с което се избягва пилеенето на енергията от батериите и следователно се запазва автономията. Също така, Кристоф Вакие припомня принципа на работа на клетката: „От образуването на вода от кислорода в атмосферата и водорода, съхранен в резервоарите, се генерира електрическа и топлинна енергия според обратния принцип на електролизата на водата.“

С подписването на този договор La Poste и Renault Trucks обединяват усилията си изграждането на френски сектор за водороден автомобилен транспорт. Както и при електрическите превозни средства, появата на този сектор ще се нуждае от обединяването на усилията на промишлеността, потребителите и обществените политики.

rss