Съобщения за медии

OPTIFUEL LAB 3 ПОНИЖАВА КОНСУМАЦИЯТА НА ГОРИВО С 12.5%

3min
Lab 3_1

Renault Trucks представи резултатите от Optifuel Lab 3. Концентуалният камион за превози на дълги разстояния регистрира 12,5% намаление на консумацията на гориво в сравнение със стандартната версия. Този резултат бе постигнат чрез оптимизиране на аеродинамиката на композицията, силовата линия и гумите, както и чрез превантивна поддръжка при шофиране и функции за управление на мощността. Renault Trucks продължава своите изследвания за подобряване на енергийната ефективност на своите камиони. Иницииран през 2017 г., проектът FALCON е енергийноефективен и аеродинамичен камион, който има за цел да намали консумацията на гориво с 13%. Ръководи се от Renault Trucks с партньори като: Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, BeNomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École Centrale de Lyon (LMFA) и IFSTTAR.

Проектът създаде концептуалният товарен автомобил Optifuel Lab 3. След 18 месеца разработки, 6 месеца тестове на писти и в пътната мрежа и изминати 15 500 километра, Renault Trucks успя да потвърди своите предположения. Производителят измери 12,5% намаление на консумацията на гориво в сравнение с Renault Trucks T със стандартно ремарке. Това представлява икономия от 3,75 литра гориво и 9,8 кг CO2 на 100 км.

  • Тестове

Инженерите на Renault Trucks използваха тестов цикъл, референтен за превози на дълги разстояния, състоящ се от 68 км по регионални пътища и 136 км по магистрали.

Тестовете с Optifuel Lab 3 обхващат изпитвания на затворени писти и тестове в пътната мрежа, в допълнение към симулации, които позволяват измерванията да бъдат анализирани и корелирани. Успоредно с това бяха проведени тестове с референтен камион със сходни геометрични и характеристики на силовата линия на концептуалния камион (Renault Trucks T 480, с полуремарке Fruehauf). Разработените по проекта технологии бяха оценени поотделно и цялостно.

  • Методи за измерване

Аеродинамика

Въздушното съпротивление се изчислява, като се използва официалната процедура за регулиране на CO2. Оборотите на колелата се измерват при две постоянни скорости: ниска скорост (~ 15 км/ч) и висока скорост (~ 90 км/ч), следвайки последователността на теста, определена от Европейската комисия.

Методът е използван за оценка на аеродинамиката както на влекача, така и на цялата композиция Optifuel Lab 3.

Въздушното съпротивление се преобразува в консумация на гориво чрез симулации на транспортния цикъл, дефиниран в проекта, преди да бъде потвърдено от тестове в пътната мрежа.

Гуми с ниско съпротивление

Подобренията на съпротивлението на гумите, разработени за Optifuel Lab 3, бяха измерени от Michelin съгласно стандарт ISO 28580. Гумата се компресира под товар, съответстващ на 85% от индекса на натоварване на гумата, върху ролка с еквивалентен диаметър 2 м при температурата от 25 °C. Силата на съпротивление, генерирано от гумата, се измерва при скорост от 80 км/ч след 3 часа стабилизиран термичен режим.

Силова линия: масла с нисък вискозитет и система за възобновяване на топлина Rankine Маслата с нисък вискозитет за двигателя, скоростната кутия и мостовете, разработени с Total, намаляват консумацията на гориво в силовата линия. Подобренията бяха измерени на стенд за изпитване на двигател и компоненти. Превантивна поддръжка при шофиране и функции за управление на мощността

Новите оптимизирани системи като адаптивен круиз контрол, навигация BeNomad, нов алтернатор и нова охлаждащата система бяха тествани и сравнени със системите при настоящия модел. Проектът FALCON потвърди ефективността на използваните технологии за намаляване консумацията на гориво. Работата по лабораторни превозни средства дава възможност на Renault Trucks да подготви техническите решения за бъдещите си продукти, по-специално да отговори на изискванията на европейските разпоредби за емисиите на CO2 за тежкотоварни автомобили, тегло и размери и гуми.

Въпреки че Optifuel Lab 3 не е предназначено да се предлага на пазара в тази форма, най-ефективните технологии ще бъдат включени в серийнопроизвежданите камиони.

Set canonical URL
Off