Share

Отчет

Моята цел е да има електрически камиони във всеки град!

Електромобилност

Алтернативни енергии

5min
7 KEY POINTS TO CONSIDER WHEN SWITCHING TO ELECTRIC TRUCKS

Изобретявам камионите на бъдещето

Филип Ле Бруск е електроинженер в Renault Trucks. Работи върху електрически и хибридни камиони за доставки в града от 13 години.

"В Тулуза е студена, суха сутрин през февруари 2003 г., а аз съм студент по електроника. Както всеки ден и въпреки факта, че прозорците ми са затворени, се събуждам от шума на камиона за доставка под студентската ми стая. При цялата тази шумотевица, която камионът вдигаше, със сигурност нямах нужда от будилник... по онова време много рядко се чуваше тих двигател. Но какво щеше да стане, ако бяхме направили електрическа революция? Един ден щях да изобретя безшумен камион...

Бързо напред към днешния ден и аз почти съм там. Градският електрически камион е напълно логичен от екологична, икономическа и социална гледна точка.

Electric trucks design Renault Trucks
 
Ограничаването на емисиите на CO2 е истинско предизвикателство за тежките камиони

През последните 13 години работя в конструкторското бюро на AB Volvo Group като електроинженер и през цялото това време се опитвам да използвам уменията си в областта на електрониката за разработване на по-устойчиви решения. Една по-малко замърсяваща форма на транспорт, която използва по-малко енергия и е съвместима с възобновяемите енергийни източници, е приоритет и лична цел за мен! Това е така, защото на местно ниво, тъй като все повече хора живеят в градовете, сега е от съществено значение да се намалят емисиите на азотни оксиди (NOx) и фини прахови частици. И също толкова наложително е да намалим емисиите на CO2 в световен мащаб. Но ограничаването на шумовото замърсяване и повишаването на комфорта на промишлените превозни средства също са важни цели за общностите.

Едно от нещата, с които най-много се гордея в работата си, е да видя, че след десетилетие усилия, инвестиции на милиони евро и много изоставени прототипи, електрическите камиони вече са в масово производство в Renault Trucks. Тази пролет нашият завод в Блейнвил, близо до Кан, започна масово производство на тези 16-26-метрови камиони с оперативен пробег между 200 и 400 км. Те са перфектно проектирани за използване в градски и крайградски зони, особено за събиране на отпадъци или хладилен транспорт. С дължина до 12 метра те имат много по-голямо присъствие от 3,5-тонните микробуси, които обикновено се срещат в града. Това е истински скок напред в технологията, която оптимизира енергията, необходима за транспортирането на един метричен тон стоки в градска среда. Крайната цел е да се постигне по-добър енергиен баланс.

 

Електрически камиони, които възстановяват 25% от спирачната енергия за зареждане на батериите си

Много нововъведения допринесоха за въвеждането в производство на този нов модел електрически камион. Може би най-важната от тях е технологията на литиево-йонните батерии, която вече е достигнала безпрецедентно ниво на зрялост. Например, тези системи вече могат да се адаптират към екстремни температури под -15°C и над 40°C, като се използва иновативна система, която "събужда" батериите на автомобила. Спирачните системи също отбелязаха огромен напредък: 25% от енергията при спиране вече се възстановява! Крайният резултат е, че днешният електрически камион е чист концентрат от най-новите технологии.

Но при всичко това използването му е изключително просто. Два педала вместо три, по-малко бутони и превключватели от дизелов автомобил, ергономичен дизайн, безшумен, нулеви вибрации... всички шофьори, които са изпробвали тези превозни средства, са били спечелени. Нямам никакво съмнение, че градският камион на бъдещето ще бъде електрически, сигурен съм в това!

Сега, през 2020 г., моята студентска мечта почти се е превърнала в реалност... безвъглеродният транспорт се разширява в нашите градове, а това може да бъде само от полза за планетата."

Профил

Филип Ле Бруск (37 г.) е електроинженер. През последните 13 години той работи за Renault Trucks в конструкторското бюро на Volvo Group. Той е допринесъл за проектирането на повече от 20 прототипа на електрически и хибридни камиони и за подаването на 10 патента. Живее в Лион и е убеден, че електрониката може да допринесе много за по-устойчиви и по-екологични решения за градския транспорт на бъдещето. До такава степен, че го е превърнал в своя професионална и лична амбиция.

Philippe le Brusq