Отчет

Renault Trucks намалява емисиите на CO2

Алтернативни енергии

4min
landscape

Предприемане на действия за справяне с климатичната криза

Необходимият енергиен преход

Изменение на климата е реален. Тъй като се концентрира в атмосферата, CO2 (въглероден диоксид) допринася за парниковия ефект и за глобалното затопляне. За да задушим това явление, трябва да предприемем действия и бързо да декарбонизираме начина си на живот.

Автомобилен транспорт на стоки, който е от съществено значение за нашите общества, има ключова роля в необходимия енергиен преход с ясна цел: постепенно да се намали използването на изкопаеми горива, за да се постигне въглеродна неутралност възможно най-скоро.

 

Засилени регулаторни ограничения

Като част от Парижкото споразумение за климата, прието през 2015 г., което призовава за свеждане на темповете на глобалното затопляне под 2°C до 2100 г., Европейският съюз реши да ускори декарбонизацията на транспорта, който в Европа е отговорен за 25% от емисиите на CO2.

За тази цел европейските разпоредби бяха засилени и сега за първи път налагат на производителите на камиони ограничения за намаляване на емисиите на CO2, включващи много точни цели: -15% до 2025 г. и -30% до 2030 г. в сравнение с 2019 г., за да се постигне въглеродна неутралност на транспорта до 2050 г.

В 13 европейски държави бяха създадени 247 зони с ниски емисии. В съвсем близко бъдеще по пътищата няма да се допускат камиони, задвижвани от двигатели с вътрешно горене.

Renault Trucks пое ангажимент

Постигане на въглеродна неутралност до 2040 г.

Поехме ангажимент да ускорим декарбонизацията в нашите дейности, за да помогнем за ограничаване на повишаването на температурата на Земята до 1,5°C. Нашата цел е да постигнем въглеродна неутралност за автомобилите, които ще пуснем на пазара от 2040 г. нататък.

 

Постепенно преминаване към 100 % безвъглеродна технология

Електрическите превозни средства са в основата на нашите планове за енергиен преход. Готови сме да превърнем електрическите камиони в новия пазарен стандарт, като предложим пълна гама от ефективни, надеждни и рентабилни превозни средства, които отговарят на нуждите на всички наши клиенти.

Целите ни са амбициозни: през 2030 г. 50% от продажбите ни ще бъдат на електрически превозни средства, а през 2040 г. 100% от превозните средства, които ще пуснем по пътищата, ще бъдат въглеродно неутрални.

За тази цел се движим поетапно, като постепенно се отказваме от използването на изкопаеми горива, тъй като декарбонизацията и електрификацията се разпростират върху всички видове употреба.

Преходът ни се основава на три взаимно допълващи се вида технологии: Двигатели с вътрешно горене, задвижвани от неизкопаеми горива (синтетично дизелово гориво, биогорива, биогаз, а след няколко години и водород), електрически батерии и горивни клетки на водородна основа.

Renault Trucks намалява емисиите на CO2

Renault Trucks пое предизвикателството да намали емисиите на CO2 в 3 начина:

  • чрез предлагане на камиони с все по-голяма горивна ефективност
  • чрез предлагане на 100% електрически решения за използване без емисии в транспорта
  • като удължава живота на своите превозни средства в рамките на кръговия подход.

Подобряване на горивната ефективност на нашите превозни средства

Renault Trucks проектира и продава камиони, които са все по-икономични по отношение на разхода на гориво и отделят по-малко CO2. В комбинация с услуги, които помагат на операторите и шофьорите да увеличат своите горивна ефективност, нашите двигателни системи значително намаляват въздействието на нашите превозни средства върху околната среда, но без да намаляват нивата на производителност или надеждност.

Всяко ново поколение продукти на Renault Trucks предлага по-нисък разход на гориво от предишното.

T High turbo compound

Присъединяване към електрическите превозни средства

Renault Trucks произвежда електрически камион модели за среден тонаж, предназначени за употреба като градска дистрибуция, събиране на боклук и първоначална работа на строителни обекти. В допълнение към широката гама от такива превозни средства, Renault Trucks разработва пълна гама от свързани услуги: доставка на батерии и инфраструктурни решения за зареждане на батерии, допълнителни системи за оптимизиране на използваната енергия, ремонт и поддръжка, както и финансиране и застраховане.

Renault Trucks D E-Tech

 

За да отговорим на всички нужди на пазара, ние разработваме нови технологични системи, които включват батерии или водородна горивна клетка. Това ще послужи за разширяване на електрификацията до други подходящи приложения, като например строителство, превоз на контейнери или превози на дълги разстояния.

Създаване на благоприятни цикли за кръговата икономика

За да намалим използването на природни ресурси и да ограничим въздействието върху околната среда, особено въглеродния ефект, на произвежданите от нас превозни средства, ние ориентираме нашите промишлени операции така, че да съответстват на кръгова икономика. Това отчита втория и третия живот на автомобилите, повторната им употреба под различни форми и рециклирането им.

  • Регенериране:ние обновяваме и ремонтираме нашите употребявани превозни средства, актуализираме техния софтуер и внедряваме най-новото поколение технологии, налични в нашите нови камиони, за да удължим техния експлоатационен живот и да се стремим да предотвратим тяхното остаряване.
  • Повторно използване: в нашата фабрика за употребявани камиони ние даваме на нашите употребявани камиони нов живот, като ги трансформираме така, че да доставяме превозни средства втора употреба с индивидуално предназначение. Тракторите се трансформират в превозвачи; системите на дизеловите двигатели се преобразуват в биодизелово гориво.
  • Рециклиране: предлагаме линия от механични възли и реновирани компоненти за стандартна подмяна, като тяхното производство има 60% по-малко въздействие върху околната среда от това на новите части.
Used trucks factory

 

Осигуряването на нов поминък или преустройството на камион може да предотврати 14,4 тона емисии на CO2 в сравнение с това, което би било необходимо за производството на нов автомобил.