Отчет

ИСТОРИЯ

A Berliet trucks, an ancestor of Renault Trucks vehicles

ОТКРИЙТЕ ИСТОРИЯТА НА RENAULT TRUCKS… ОТ 1894 ДО ДНЕС

Горди с изключителната си история, Renault Trucks днес пътуват по всички пътища на света. Renault Trucks има история, с която всички можем да се гордеем. Какво е Renault Trucks днес и какво ще бъде утре: марка с ангажимент към своите клиенти, автомобилния транспорт и обществото като цяло. От 1894 г., годината, в която Мариус Берлие проектира и произвежда едноцилиндров двигател и построява първата си кола, работеща на бензин до наши дни, открийте повече от 100 години изключително наследство, в „Пионери от 1894 г.“:

 1894-1909: ЕРА НА ПИОНЕРИТЕ

През 1894 в Лион, Marius Berliet разработва и произвежда двигател с един цилиндър и прави своята първа бензинова кола. През 1906, той прави своя първи камион.

През 1898 в Billancourt, близо до Париж, Louis Renault разработва 4-степенната скоростна кутия и представя своя първи моторизиран автомобил, малка кола с четвърт конска сила. Той произвежда първият лекотоварен автомобил (LCV) от 1900 и през 1906 изобретява предното предаване на Парижкия автобус.

First truck build by Marius Berliet in 1894 in Lyon

 

1914-1918: ПЪРВО СЕРИЙНО ПРОИЗВОДСТВО

One of the famous taxis that contributed to the victory at the Marne during WW1

В Berliet, 40 CBA камиона са произвеждани всеки ден, за да се присъединят към тези на фронта във Verdun. В Renault, 600-те таксита, които допринасят за победата в Marne осигуряват място на Renault в историята.

През 1917, марката изгражда първия влекач танк в историята. Първият камион 4x4 е построен от Latil. Това е естествена стъпка следваща предното предаване, разработено през 1898.

 

1919-1928: РАЗНООБРАЗИЕ ЗА БИЗНЕС СТАБИЛНОСТ

Louis Renault и Marius Berliet разгръщат индустриален гений и формират своята група за производство на коли. Berliet също се занимава с производство на танкове Renault FT17 поръчани от френското правителство.

През 1923, Renault е първата марка, която предлага влекач за движение по пътищата. През същата година се появяват автомобили оборудвани с двигатели задвижени с газ от изгоряло дърво и първите влекачи със серво спирачки на всички 4 колела. През 1928 първият дизелов двигател е монтиран на камион.

One of the first Berliet truck with a diesel engine in 1928

1952-1978: СТЪПКИ КЪМ СЪЗДАВАНЕТО НА ГРУПА

Между 1952 и 1974, Laffly, Rochet Schneider, Camiva и Citroën HGV се сливат с Berliet. През 1957 Berliet създава T100, най-големият камион в света.

През 1955 Saviem е формиран от сливането на Latil, дивизията за камиони на Renault и Somua. Richard Continental се присъединява към Saviem през 1965 и Sinpar се присъединява през 1975.

През 1978, Berliet и Saviem се сливат за да формират единствения HGV производител във Франция който става Renault Véhicules Industriels, дивизията за камиони на Renault Group.

Saviem truck

 

 

ОТ 1983: КЪМ СВЕТОВНО ЛИДЕРСТВО

Renault Trucks Optifuel testing truck on a motorway

Renault Véhicules Industriels се стреми към изграждането на международна група с придобиването на Dodge Europe през 1983, а след това и високо уважаваната американска марка за камиони Mack през 1990.

1992 е ключов етап: Renault Véhicules Industriels става Renault V.I. През 2001, Renault V.I. става част от Volvo Group. През 2002, е формирана световната марка Renault Trucks.

 

Set canonical URL
Off